Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti výchovy ke stabilnímu partnerství a manželství na základních školách
Kašparová, Monika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Kolářová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce obsahuje teoretickou část a návrh výzkumu. Zpočátku se práce zaměřuje na aktuální situaci v oblasti stability partnerských vztahů v České republice. Následně popisuje dovednosti, znalosti a postoje, které stabilitu partnerských vztahů a manželství zpravidla ovlivňují. Práce se dále věnuje otázce, kde a jak lze výše zmíněné dovednosti, znalosti a postoje získat. Krátce se zmiňuje o vlivu rodiny a podrobně se zaměřuje na základní školu, její funkce a možné působení v této oblasti. Zvláště pojednává o formách, metodách a podmínkách pro efektivní výchovu ke stabilnímu partnerství a manželství. Předložený návrh výzkumu je koncipován jako longitudinální studie. Výzkumné osoby jsou rozděleny na výzkumnou a kontrolní skupinu. Žáci ve výzkumné skupině se účastní dlouhodobého programu pro získání dovedností, znalostí a postojů, které by mohly v budoucnu podpořit stabilitu partnerských vztahů jedinců. Kontrolní skupina se tohoto programu neúčastní. Po uplynutí 10, 20 a 30 let jsou výzkumné osoby testovány. Zjišťujeme, zda jsou partnerské vztahy žáků, kteří prošli programem, stabilnější, než partnerské vztahy žáků z kontrolní skupiny.
Edukace kulturního dědictví ve vybraných programech Archeoskanzenu Březno
Fuksová, Johana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na vypracování konkrétního návrhu kategorizace cílů aktivit, které probíhají v rámci edukačního programu Archeoskanzenu Březno Žít pravěk. Tomuto návrhu předchází vymezení těch oblastí pedagogiky, do kterých řadíme muzea obecně, konkrétně pak edukační programy archeoskanzenů. Nedílnou součástí této práce je také obecná kategorizace cílů vzdělávání z hlediska rámcových vzdělávacích programů, jejich průřezových témat a vzdělávacích oblastí a z hlediska taxonomií cílů. V návrhu kategorizace cílů jsou cíle z těchto oblastí kategorizovány a definovány za účelem zpřehlednit edukační programy dané instituce pro učitele základních škol a nastavit vhodné podmínky pro evaluaci těchto programů v rámci běžného vyučování. Součástí práce je také analýza předloženého návrhu, která vznikla za účelem dalšího zpřehlednění očekávaných cílů edukačních programů a naleznutí oblastí s potenciálem ke zefektivnění nebo zvýšení edukačního působení v rámci edukačních programů na žáky základních škol.
Raci jako modelový taxon ve výuce na základní a střední škole
Kostřicová, Zuzana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato práce podává rešerši tématu raků s cílem být pomůckou učitelům, kteří by se rozhodli téma raků hlouběji prozkoumat se žáky. Teoretická část práce pojednává na úvod o racích z pohledu historicko-kulturního a zároveň jako o významné potravině člověka. V dalších kapitolách je popisována základní systematika a globální výskyt raků, popis vnější a vnitřní stavby račího těla s ohledem na využitelnost ve výuce. Dále je podrobně představeno šest druhů raků žijících na území ČR, kromě původních druhů ještě rak signální, rak pruhovaný a rak mramorovaný. Pozornost je věnována postavení raků v potravních sítích a dále mnoha faktorům, které populace našich původních raků v nějaké míře ohrožují - jde o antropogenní zásahy do toku, kompetici s invazními druhy (přenašeči račího moru), další parazity a patogeny a možný vliv sucha a klimatických změn. Poslední kapitola teoretické části rozebírá různé postoje k ochraně, repatriaci původních druhů a zároveň opatření mající zamezit šíření druhů invazních, včetně jejich likvidace. V prakticky zaměřené části byla provedena obsahová analýza učebnic přírodopisu se zaměřením na to, jak téma raků pojednávají, zda podávají i informace o invazních druzích a jakou formou. Dále jsem se pokusila vytipovat výstupy a průřezová témata v rámci RVP ZV pro druhý stupeň, kde by...
Dějiny obecné školy Zliv v letech 1889 až 1945
KLÍMA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami obecné školy Zliv v letech 1889-1945. Úvodní část práce je zaměřena na dějiny města a vzdělanosti v něm. Z důvodu rozsáhlosti tohoto tématu se práce zaměřuje pouze na obecnou školu ve Zlivi. Její jádro tvoří dvě kapitoly, které jsou podrobně zaměřeny na život na obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří ve sledovaném období ve škole působili. Dále se zabývá žáky a jejich školní výukou v daném časovém úseku. Jsou sem rovněž zahrnuty důležité události, které ovlivnily činnost školy. Posledními tématy, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní události a oslavy. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Finanční gramotnost na středních školách
POLICAROVÁ, Michaela
Bakalářské práce nejprve představí základní pojmy, které se týkají finanční gramotnosti. Zároveň se pokusím nastínit dnešní stav, jak se tato problematika řeší na středních školách. V praktické části bude navrženo několik pracovních listů a materiálů na vyučovací hodiny, kde bude cíleně zařazena finanční gramotnost. Zároveň bude tento materiál dán k posouzení učitelům, kteří by finanční gramotnost ve svých předmětech mohli realizovat. Jako výzkumná metoda bude využita metoda polostrukturovaného rozhovoru.
Vliv sociálně znevýhodněného rodinného prostředí na vzdělávání dětí
Koščová, Jana ; Křížová, Eva (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vliv sociálně znevýhodněného rodinného prostředí na vzdělávání dětí se zaměřuje na možnosti a přístup těchto dětí ke vzdělávání. Jedním z nejdůležitějších činitelů v této oblasti je rodina, do které se dítě narodí a její vztah ke vzdělání. V práci jsou uvedeny také povinnosti, které rodiče ve vztahu ke vzdělávání svých dětí mají z hlediska legislativy a důležitost předškolního vzdělání. Dále se bakalářská práce zabývá také dalšími činiteli, které mají na danou problematiku vliv, jako je ekonomická situace rodiny, nedostatečné bydlení nebo kulturní, jazykové a etnické odlišnosti. V praktické části jsou uvedeny konkrétní případy, které dokreslují danou problematiku.
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Koncept výuky pádové techniky ve školní TV
Lácha, Petr ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název práce: Koncept výuky pádové techniky ve školní tělesné výchově Cíl: Cílem práce je vysvětlit podrobně pádovou techniku. Hlavním cílem je vytvořit tréninkový program a popsat postupné kroky k naučení pádové techniky. Metody: V této práci jsme použili metodu sběru dat a analýzu dostupných materiálů ohledně juda, pádové techniky a úpolů ve školství. Pak jsme srovnávali výskyt úpolů ve školním vzdělávacím programu. Následně jsme vymodelovali ideální tréninkový program pro naučení pádové techniky. Výsledky: Zjistili jsme, že ovládání pádové techniky je pro život velmi prospěšné a důležité jak z preventivního, tak i kondičního hlediska. Zároveň jsme zjistili, že se pádová technika téměř vůbec neobjevuje ve školních vzdělávacích programech. A na základě toho, jsme vytvořili ideální tréninkový program, během kterého se lze tyto techniky snadno v hodinách tělesné výchovy naučit. Klíčová slova: judo, pády, školní vzdělávací program, hodina tělesné výchovy
Management bilingvismu v situaci jazykového posunu: Diskurzy, problémy a krajina Běloruska
Sloboda, Marián ; Nekvapil, Jiří (vedoucí práce) ; Gladkova, Hana (oponent) ; Ondrejovič, Slavo (oponent)
Práce se věnuje managementu bilingvismu v situaci jazykového posunu, tj. tomu, jak se jednotlivci a organizace chovají vůči dvojjazyčnosti, jak s ní zacházejí, a to v situaci, kdy společnost přechází od užívání jednoho jazyka k jazyku jinému. Práce se konkrétně zaměřuje na vybrané, dosud méně zkoumané aspekty současné jazykové situace v Bělorusku. Analyzované aspekty zahrnují: 1) geosémiotiku a management jazykového posunu na nápisech ve veřejném prostoru, 2) management jazykových problémů se zaměřením na školství a 3) snahy o obrácený jazykový posun k běloruštině. Pozornost se přitom věnuje korespondencím mezi jazykovým managementem občanů a státních nebo jiných veřejných organizací. Cílem práce je přispět jak k lepšímu poznání jazykové situace v Bělorusku, tak k rozpracování některých sociolingvistických konceptů, jako je zejména jazykový posun a jazykový problém. Práce aplikuje teorii jazykového managementu jako obecný model jazykového posunu a jako instrument k diagnostikaci jazykových problémů. Při aplikaci teorie v uvedených kontextech se ukázalo jako užitečné rozšířit ji o koncept diskurzu a kolektivního jednání, které pomůžou konceptualizovat propojení mezi jednoduchým a organizovaným jazykovým managementem, respektive mezi mikrosociální a makrosociální rovinou. Klíčová slova bilingvismus,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.